וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תשיגי עור זוהר, קורן ובריא ב-3 צעדים בלבד?

בשיתוף קליניק

14.4.2024 / 10:51

למרות איך שזה נראה לפעמים ברשתות החברתיות, לרובנו אין עור מושלם באופן טבעי. החדשות הטובות הן שכל אחת יכולה להפוך את העור שלה לגרסה הטובה ביותר של עצמו, ב-3 שלבים פשוטים בלבד

קליניק. יח"צ,
כל שגרת טיפוח מתחילה תמיד בניקוי העור/יח"צ

לא כולנו נולדות עם עור מושלם. זה לא הוגן, אבל אלה החיים ולצערנו, לא הכל נמצא בשליטתנו. מאפיינים רבים של העור שלנו, לדוגמה, הם מאפיינים גנטיים. לחלקנו יש עור יבש, לחלקנו עור שומני, ולאחרות עור מעורב או רגיל. זה לא משהו שאנחנו יכולות לשנות. מה שכן נמצא בשליטתנו זו היכולת לשמור על עור הפנים, לטפח, להזין ולשפר אותו. וכאן, איך אומרים - העלילה מסתבכת.

קל מאוד להתפתות לכל טרנד טיפוח חדש, ממסכות זהב ועד Slugging. אין ספק שלכל אחד מהם יש גם תועלות ואין ויכוח על כמה שזה כיף, אבל אם אתן הולכות לפעמים לאיבוד בתוך כל האפשרויות, חשוב שתדעו שעור הפנים שלכן לא בהכרח צריך את כל זה בשביל להיות ולהיראות במיטבו.

קליניק. יח"צ,
בשביל להיות בריא, זוהר וקורן ולהפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמו, עור הפנים צריך קודם כל שגרת בסיס נכונה/יח"צ

בשביל להיות בריא, זוהר וקורן ולהפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמו, עור הפנים צריך קודם כל שגרת בסיס נכונה, שכוללת שלושה שלבים:

1. ניקיון
2. הסרת תאי עור מתים
3. הזנת העור בלחות

כדי לוודא שאנחנו עושות אותה כמו שצריך, פנינו לז'אנה סנדיק, המדריכה הראשית של מותג הטיפוח קליניק, שנתנה לנו כמה טיפים חשובים.

שלב ראשון: ניקיון העור

כל שגרת טיפוח מתחילה תמיד בניקוי העור. "בלילה אנחנו מזיעים", אומרת ז'אנה, "העור מחדש את עצמו, ולכן שגרת הטיפוח של הבוקר צריכה להתחיל עם סבון פנים שמנקה את העור ביסודיות, מרכך את תאי העור המתים ומכין את העור כראוי לשלבים הבאים של שגרת הטיפוח. בשגרת הערב, לעומת זאת, כשאנחנו רוצות לנקות מהפנים את הזיעה, הלכלוך, את מקדם ההגנה ואת האיפור, נדרש ניקוי יסודי יותר, ולכן בערב יש להקפיד על ניקוי כפול".

"הניקוי הכפול", היא ממשיכה, "כולל שימוש ברכיב שומני, כמו באלם או שמן ניקוי, ורק לאחריו יגיע השימוש בסבון הפנים. למה אנחנו צריכים את שני השלבים האלה בערב? כי רכיבי הניקוי המבוססים על שמן יודעים לפרק את ה"לכלוך השומני" - שאריות האיפור, את שאריות מקדם ההגנה וכדומה - בצורה הטובה ביותר. הם עושים זאת מבלי להשאיר את הפנים שמנוניות כיוון שבמגע עם מים המרקם השומני שלהם הופך לתחליבי והם נשטפים בקלות מהפנים. סבון הפנים, שמגיע לאחר מכן, משלים את הפעולה ומנקה את שאריות הלכלוך הנותרות מהעור".

כדוגמה לרכיב ניקוי שומני, מציינת ז'אנה את אחד המוצרים הפופולריים בנישת הניקוי הכפול, באלם הניקוי האייקוני של קליניק - "Take The Day Off Cleansing Balm", שמניסיוננו, אין אחת שלא מתאהבת בו. הוא מסיר לכלוך ואיפור בקלות, בלי צורך לשפשף את הפנים, נשטף בקלות ומשאיר אחריו פנים רכות ונעימות, מוכנות לשטיפה בסבון.

מי הסרה של קליניק. יח"צ,
מי ההסרה כוללים, בין היתר, חומצה סליצילית, שמסייעת בהסרת תאי העור המתים/יח"צ

שלב שני: הסרת תאי עור מתים והכנת העור לרכיבים המזינים

הסרת תאי עור מתים, מסבירה ז'אנה, היא חלק מהותי בשגרת טיפוח יעילה, כיוון שהיא מאפשרת ספיגה טובה יותר של רכיבי הטיפוח שיגיעו בהמשך. מבלי להסיר את השכבה העליונה של התאים המתים, גם רכיבי הטיפוח הטובים ביותר לא יצליחו לחדור אל העור ולהשיג את האפקט הרצוי.
"באופן עקרוני, אפשר להסיר תאי עור מתים באמצעות פילינגים למיניהם", היא אומרת, "אבל לא כל תכשירי הפילינג מותאמים לשימוש יומיומי, בעיקר אם מדובר בפילינג גרגירים שעשוי להיות מאוד אגרסיבי לעור".

"מי ההסרה של קליניק - Clarifying Lotion - זה פיתוח דרמטולוגי שהוא Game Changer של ממש, הוא שינה את כללי המשחק של עולם הטיפוח", היא ממשיכה. "מי ההסרה כוללים, בין היתר, חומצה סליצילית, שמסייעת בהסרת תאי העור המתים, וכמובן לא כוללים בישום ולא אלרגנים".

שלב שלישי: הזנת העור בלחות

לא סתם ז'אנה מדגישה שמי ההסרה נטולי בישום. מסתבר שהבישום הוא אלמנט מהותי בבחירת מוצרי הטיפוח שלנו, שרובנו כלל לא מודעות לחשיבות שלו.

"לבושם אין שום ערך בתכשירי הטיפוח שלנו, הוא לא מספק לעור שום תועלת, אלא רק מזיק", היא מסבירה. "הבושם הוא אלרגן מס' 1, הוא מחליש את המערכת החיסונית של העור וגורם לו להיות הרבה יותר פגיע מול נזקי השמש, נזקים סביבתיים, שינויי מזג אוויר וכל דבר שעור בריא וחזק מסוגל להתמודד איתו ללא פגע. למעשה, אם משתמשים בתכשירי טיפוח שכוללים בישום, גם שגרת טיפוח בת 20 שלבים לא תגרום לעור להיות במיטבו".

הדבר נכון לגבי כל מוצרי הטיפוח שלנו, ובוודאי גם לגבי קרם הלחות, השלב הבא בשגרת הטיפוח. מטרתו העיקרית של קרם הלחות היא להעניק לעור לחות מיידית ולאורך זמן, אך מגוון הקרמים הקיים מאפשר לנו לבחור בקרם שמתאים לנו במדויק ומטפל בדאגות העור הרלוונטיות עבורנו - פצעונים, קמטוטים, השבת נפח ועוד.

כמו בכל תכשיר טיפוח שנבחר, נרצה שגם קרם הלחות יכיל רק את הרכיבים הנחוצים לביצוע תפקידו, ולא רכיבים שעלולים לגרות את העור, ולכן מומלץ לוודא שהוא לא כולל בישום ונבחן לאלרגיה.

מויסטר של קליניק. יח"צ,
בשורה התחתונה, כל מה שהעור שלכן צריך בשביל להיות ולהיראות בריא זה את השגרה המפורטת לעיל/יח"צ

רגע, מה עם סרום? וקרם הגנה?

בשורה התחתונה, כל מה שהעור שלכן צריך בשביל להיות ולהיראות בריא זה את השגרה המפורטת לעיל. עם זאת, ניתן ואף רצוי להוסיף לשגרה הבסיסית הזאת סרומים לטיפול ממוקד בדאגות עור כאלה או אחרות.

"הסרום הוא תמצית של רכיבים פעילים המורכבת ממולקולות קטנות המסוגלות לחדור לעומק העור ביעילות", מסבירה ז'אנה. "תפקידו של הסרום הוא לספק טיפול ממוקד בדאגות עור מסוימות, והשימוש בו משלים וממקסם את התועלת של שגרת הטיפוח. ניתן להשתמש במספר סרומים שונים, על מנת לתת מענה לדאגות עור שונות, והם יגיעו אחרי מי ההסרה ולפני קרם הלחות, ש"ינעל" אותם בתוך העור ויאפשר להפיק מהם את המירב".

ולבסוף, אחרי הניקוי וההזנה, חשוב לא פחות להקפיד על הגנה, במיוחד במדינה חמה כמו שלנו, וגם כאן יש לז'אנה מספר דגשים חשובים.

"ההקפדה על מוצרים נטולי בישום חשובה במיוחד כשבוחרים קרם הגנה. כאמור, הבישום גורם לעור להיות פגיע יותר ובשילוב עם חשיפה לשמש יש סכנה גבוהה יותר להיווצרות של פיגמנטציה ונזקי שמש נוספים. בנוסף, ישנה חשיבות לסוג קרם ההגנה. קרם הגנה מינרלי, בניגוד לקרמים אחרים, לא מסנן את הקרינה שמגיעה אל העור אלא חוסם את קרני השמש, ואפקט ההגנה שהוא מספק פעיל באופן מיידי, ממש עם המריחה, וזאת בניגוד לקרמי הגנה מסוגים אחרים שמצריכים המתנה של כעשרים דקות לפני החשיפה לשמש, כיוון שרק אז הם מתחילים להיות אפקטיביים".

זהו, זה כל מה שאתן צריכות, בסיס פשוט וכמה דגשים חשובים. אם תקפידו על השגרה הזאת פעמיים ביום, ממש כמו צחצוח שיניים, העור יגיד לכן תודה, ותאמינו לנו - אתן תודו לו לא פחות.

בשיתוף קליניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully