וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: הדברים שכולנו עושות בלי לדעת שהם גורמים לפיגמנטציה

בשיתוף קליניק

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 14:01

יש הרבה מיתוסים שגויים לגבי פיגמנטציה והמון מידע חסר. למעשה, ממש עכשיו את עושה לפחות דבר אחד שמעודד פיגמנטציה, בלי לדעת בכלל. ז'אנה סנדיק, המדריכה הראשית של מותג הטיפוח קליניק, עונה על כל השאלות בנושא ובעיקר - מסבירה איך לטפל בתופעה והאם אפשר למנוע אותה

המוצרים של קליניק. יח"צ,
סרום וקרם של קליניק לטיפול בפיגמנטציה/יח"צ

מאות מיליוני נשים בעולם סובלות מפיגמנטציה, לא כולן יודעות שאפשר לטפל בתופעה ואפילו למנוע אותה. כדי לעשות קצת סדר ולתת לכן את המידע הכי מקצועי ומדויק, פנינו לז'אנה סנדיק, המדריכה הראשית של מותג הטיפוח האהוב קליניק, וחזרנו עם תשובות לשאלות הכי חשובות בנושא.

המוצרים של קליניק. יח"צ,
Clinique Even better clinical dark spot serum/יח"צ

איך נוצרת פיגמנטציה?

"לכל אחד מאיתנו קיים פיגמנט טבעי שנקרא מלנין, אשר קובע את צבע העור, העיניים והשיער ומהווה חלק ממנגנון ההגנה הטבעי של העור. ברגע שאנחנו נחשפים לשמש, העור מפריש מלנין על מנת להתגונן מפני קרני ה-UV, וכתוצאה מכך אנחנו משתזפים. פיגמנטציה נוצרת בעקבות תאי עור שנפגמו ומייצרים כמות עודפת של מלנין באופן קבוע".

מהם הגורמים להיווצרות פיגמנטציה?

"הגורם העיקרי לפיגמנטציה הוא חשיפה לשמש, שאוטומטית מגדילה את ייצור המלנין, ולאורך זמן גורמת נזק לתאים ומגבירה את רגישות העור. ייצור יתר של מלנין יכול להיגרם גם בעקבות שינויים הורמונליים בתקופת ההיריון או לאחר הלידה, בשל תפקודי כבד לא תקינים וגם כתוצאה מסטרס. כיוון שהמלנין הוא חלק מההגנה הטבעית של העור, כל פגיעה בעור גורמת לייצור יתר שלו. לכן כשיש אקנה, בעיקר אם אנחנו מתעסקים בפצעים ומחטטים בהם, פעמים רבות הפצע יעבור ויישאר כתם כהה באזור. דוגמה נוספת היא הסרת שפם בשעווה - העור עובר איזושהי טראומה, הגוף מייצר מלנין להגנה על האזור ונוצרת פיגמנטציה. ואם מיד לאחר מכן נצא לשמש - ייצור המלנין יתגבר אף יותר ויחמיר את המצב".

אילו דברים כולנו עושות בלי לדעת שגם הם מעודדים פיגמנטציה?

"בראש ובראשונה - חשיפה לשמש בלי מקדם הגנה, ולא רק כשיש שמש ישירה. גם בצל וגם בחורף קרני ה-UVA וה-UVB קיימות ופוגעות בעור, ומומלץ להקפיד על מקדם הגנה גם כשנוהגים ברכב ואפילו בבית, בעיקר אם עובדים מול מחשב, שכן גם הקרינה ממסך המחשב או הטלפון הנייד מעודדת היווצרות של פיגמנטציה. דבר נוסף שרובנו אוהבות הוא להתבשם, אבל בושם הוא אלרגן שמחליש את המערכת החיסונית של העור ובשילוב עם חשיפה לשמש מעודד היווצרות של פיגמנטציה. לכן מומלץ להימנע ממוצרי טיפוח שכוללים רכיבי בישום ולהתיז בושם רק באזורים שאינם חשופים לשמש. בנוסף, מומלץ להימנע מעישון, שלצד שאר הנזקים גורם גם לעור להיות פגיע וחלש יותר".

המוצרים של קליניק. יח"צ,
Clinique Even better clinical dark spot serum/יח"צ
קליניק. יח"צ,
מאחד את גוון העור ומונע היווצרות כתמים עתידיים/יח"צ

באילו אזורים בגוף נראה בדרך כלל כתמי פיגמנטציה?

"באזורים החשופים לשמש כמו הפנים והידיים, וכן באזורים החשופים שבדרך כלל מתבשמים בהם כמו הצוואר ואזור המחשוף".

מדוע התופעה מתחילה בדרך כלל רק מגיל מסוים?

"כשאנחנו צעירים העור חזק יותר ופחות פגיע. הרבה תלוי באורח החיים, הגנטיקה גם משחקת תפקיד, אבל עם הגיל העור נחלש, כמו מערכות אחרות בגוף, ואנחנו צריכים יותר לשמור עליו ולתמוך בו".

האם עור כהה נוטה יותר לסבול מפיגמנטציה?

"עור כהה הוא עור שריכוז המלנין בו יותר גבוה מאשר בעור בהיר. הוא לא בהכרח ייטה יותר לפתח פיגמנטציה, אבל אם היא אכן תיווצר, הכתם יהיה כהה ובולט יותר. בניגוד למה שרבים אולי חושבים, בעלי עור כהה צריכים להקפיד על שימוש במקדם הגנה לא פחות מבעלי עור בהיר, כי הם אולי פחות ירגישו את הפגיעה הישירה של השמש, אבל ברגע שהכתם ייווצר, ריכוז המלנין הגבוה יקשה על פירוק הכתם".

מדוע החורף הוא הזמן הטוב ביותר לטפל בפיגמנטציה?

"הטיפול והמניעה חשובים גם בחורף וגם בקיץ, אבל בחורף, בגלל שאנחנו פחות נחשפים לשמש לזמן ממושך, יותר קל לשמור ולא להחמיר את המצב תוך כדי הטיפול".

שינוי משמעותי בעור. יח"צ,
תוצאות נראות לעין לאחר 12 שבועות/יח"צ

האם כתמי פיגמנטציה יכולים לעבור לבד?

"אם הפיגמנטציה נוצרת בעקבות שינוי הורמונלי כלשהו, למשל בתקופת ההיריון, אז באופן תיאורטי זה יכול לעבור ברגע שנחזור לאיזון. אבל אם לא נקפיד על טיפול ומניעה תוך כדי התקופה הזאת, הפיגמנטציה ה"זמנית" שתיווצר תהיה חריפה יותר, ויהיה הרבה יותר קשה להיפטר ממנה גם אחרי שהמצב ההורמונלי יתייצב".

מה יותר קל? למנוע פיגמנטציה או לטפל בכתם קיים?

"חד משמעית למנוע, על ידי שימוש במקדם הגנה, במוצרים ללא בישום ובתכשירים ייעודיים למניעת פיגמנטציה, אבל עם המוצרים הנכונים אפשר בהחלט גם לטפל בכתמים קיימים. הדבר היעיל ביותר לעשות הוא לטפל ולמנוע בו זמנית".

שגרה יומיומית של טיפול ומניעה

כדי להצליח בו זמנית גם לטפל בפיגמנטציה קיימת, אם ישנה כזאת, וגם למנוע היווצרות של כתמי פיגמנטציה חדשים, יש להתמודד עם התופעה באופן יומיומי. לשם כך, ממליצה ז'אנה על שגרת טיפוח פשוטה אך אפקטיבית הכוללת שלושה מוצרים בלבד - סרום, קרם לחות וכמובן תכשיר הגנה:

Even Better Clinical Dark Spot Serum - סרום מרוכז ואפקטיבי, מכיל מינון כפול של פורמולת הבהרה עוצמתית המבוססת על טכנולוגיה ייחודית להבהרת כתמים כהים, פיגמנטציה וצלקות אקנה, תוך מניעת כתמים עתידיים במקביל. הפורמולה מכילה גלוקוזומין להחלשת הקשרים של תאי העור המתים, חומצה סליצילית לאיחוד גוון העור ולחידושו, תמצית שמרים לפירוק מצבורי הפיגמנטים הכהים ו-ויטמין C המסייע גם הוא באיחוד גוון העור.

"סרום הוא תמצית המורכבת ממולקולות קטנות, לכן יש לו יכולת לחדור לעומק העור, לפרק את הכתם מבפנים ולאזן את ייצור המלנין בשכבות העמוקות", אומרת ז'אנה. "השימוש בסרום הוא השלב הראשון בשגרת הטיפוח, בוקר וערב, לאחר ניקוי העור".

Even Better Clinical Brightening Moisturizer - קרם עשיר בלחות, בעל מרקם קל שאינו מכביד על העור. כמו הסרום, גם קרם הלחות מכיל חומצה סליצילית, גלוקוזמין, ויטמין C ותמצית שמרים. בנוסף, כולל הקרם גם מולקולת הבהרה ממוקדת בעלת תכונות נוגדות חמצון, חומצה היאלורונית וכן תמצית Gyokuro, תה ירוק המרגיע את העור, כך שהוא גם מסייע לשיפור מראה הכתמים והכהויות באופן ניכר וגם מרגיע את העור ומונע גירוי שעלול לעודד היווצרות של כתמים חדשים. מתאים לשימוש בבוקר ובערב.

SPF50 Mineral Sunscreen Fluid For Face - תכשיר הגנה קליל ועדין המספק הגנה עוצמתית מקרני ה-UVA וה-UVB עם 100% מסנני קרינה מינרליים. "היתרון במקדם הגנה מינרלי הוא שההגנה שהוא מעניק מתחילה לפעול באופן מיידי, מיד לאחר המריחה, בניגוד למסנני קרינה פיזיקליים/ כימיקליים שההגנה שהם מעניקים צריכה להתפתח ויש להמתין 20 דקות לפני שיוצאים איתם לשמש", מסבירה ז'אנה. "המרקם שלו מאוד קליל ונעים, הוא מגן על העור בלי להכביד עליו ובלי ליצור רגישות ומהווה בסיס נוח מאוד לאיפור. על אף שהוא עמיד לאורך זמן, בחשיפה ממושכת לשמש מומלץ לחדש את ההגנה אחת לשעתיים-שלוש".

המוצרים של קליניק. יח"צ,
קרם לחות לגוון עור אחיד וזוהר יותר Clinique Even Better/יח"צ

שלושת המוצרים מתאימים לכל סוגי העור ובטוחים לשימוש גם במהלך הריון והנקה. כמו כל מוצרי קליניק, הם נטולי בישום לחלוטין ויעילותם מוכחת: במבדקים שערכה החברה נמצא כי מתוך מעל 500 נשים שהשתמשו בסרום ובקרם במשך 7 ימים, 84% דיווחו שהעור שלהן נראה קורן יותר, ו-93% דיווחו שעורן מרגיש חלק ורגוע יותר. אחרי 28 ימי שימוש בסרום ובקרם, 90% מהמשתמשות דיווחו שעורן נראה בהיר יותר, 89% טענו שגוון העור נראה אחיד יותר, ו-81% טענו שחל שיפור במראה הכתמים הכהים וצלקות האקנה.

אם יש לכן דאגות עור נוספות שמטרידות אתכן כגון יובש, אדמומיות, אקנה או קמטים וקמטוטים, ניתן לשלב את השימוש בסדרה עם מוצרים נוספים ואף להתייעץ באתר עם המומחים של קליניק לגבי שגרת הטיפוח המתאימה ביותר למצב העור שלכן. ולבסוף, חשוב לזכור שגם אם אתן עוברות טיפולי הבהרה אצל קוסמטיקאיות באמצעות מכשירים, חשוב להקפיד על שגרת הטיפוח היומיומית.

"כיוון שהעור פגיע יותר בעקבות הטיפולים, חשוב עוד יותר לתמוך בו ולהגן עליו", אומרת ז'אנה. "מעבר לכך, זה כמו ללכת לשיננית פעם בחצי שנה. עדיין צריך לצחצח שיניים כל בוקר וערב, ויחד מקבלים תוצאה טובה יותר לטווח ארוך".

בשיתוף קליניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully