וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה לעור שלנו במהלך היריון ואחרי הלידה? הנה כל התשובות

בשיתוף קליניק

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 10:26

הגוף שלנו חווה שינויים ותנודות בתהליך ההיריון, מה שמוביל ללא מעט שאלות והתלבטויות. דפנה קינקס, מנהלת הדרכה של קליניק בישראל, עם התשובות לכל השאלות הבוערות, ועוד כמה טיפים מנצחים

אישה בהיריון עטופה במגבת ומחזיקה קרם. ShutterStock
כל התשובות שחיפשת/ShutterStock

נהוג לומר לנשים בהיריון שהן "זורחות", אבל האמת היא שבמהלך היריון הגוף עובר לא מעט שינויים ותנודות, שמשפיעות על גם על מצב העור. לא מעט נשים הרות מעוניינות לטפח את עורן בהיריון, אך חוששות לעשות זאת. בדיוק בשביל זה אספנו את כל השאלות הנפוצות של נשים הרות, וביקשנו מדפנה קינקס, מנהלת הדרכה של קליניק בישראל, את התשובות שיאפשרו לכן להמשיך את שגרת הטיפוח בלי דאגות מיותרות.

האם יש מניעה להשתמש בזמן ההיריון במוצרי קוסמטיקה בגלל מרכיבים מסוימים?

לא, מוצרי הקוסמטיקה הנמכרים ברשתות הפארם השונות אינם מגיעים למחזור הדם, ולא מחייבים מרשם רופא. בכל מקרה, תמיד תוכלי להיעזר בתווית המצורפת למוצר. אם יש חשש כלשהו - האזהרה חייבת להיות רשומה שם.

האם בתקופת ההיריון מותר להשתמש במוצרים לטיפול בכתמים?

כן, מוצרי קוסמטיקה אינם נספגים במחזור הדם, ולכן אין מניעה להשתמש בהם. שינויי הגוון בעור בתקופת ההיריון נגרמים בעקבות שינויים הורמונאליים שהגוף עובר. יש לציין כי טיפול בכתמים אורך זמן רב ודורש עקביות בשימוש. כמו כן, ללא הקפדה על הגנה יומית שינויי הגוון והכתמים יופיעו.
בזמן ההיריון וגם לאחר הלידה רצוי לטפל בתופעת הפיגמנטציה במהירות, וניתן לעשות זאת ביעילות בעזרת מוצרי טיפוח המטפלים בשינויי גוון ופיגמנטציה. לקליניק סדרה המטפלת בשינויי גוון ובפיגמנטציה בשם Even Better. הסדרה מבצעת הסרה עדינה של תאי עור מתים, מחדשת את העור ומונעת ייצור עודף של מלנין. מתאימה לכל סוגי העור ומיועדת לשימוש בוקר וערב. הסדרה כוללת סרום, שהינו ריכוז של חומרים פעילים, קרם יום המותאם לפי סוג העור ובעל הגנה spf20, מסכת הבהרה ולחות לשימוש בערב ותכשיר להגנה מהשמש בעל spf45. הערה חשובה: הסדרה מטפלת רק בכתמים ושנוי גוון שנוצרו עם הזמן ולא כאלה שנולדנו עמם.

האם ייתכן שסוג העור שלי השתנה בעקבות ההיריון?

כן, השינויים ההורמונאליים שגופך עובר עלולים להחמיר מצב של שומניות (פצעים) או לחילופין מצב של יובש. עלייך להיות ערה לשינויים אלה ולהתאים את מוצרי הטיפול שלך לעיתים תכופות.

אני עייפה ואין לי כוח לשגרת טיפוח יומית. האם זה יגרום נזק לעור פניי?

לצערי, התשובה היא כן. אל תדחי את הטיפול בעור פנייך לשלב שאחרי הלידה, סיכוי סביר שגם אז תהיי עייפה, ואפילו יותר... אנחנו משווים את תחום הזנחת העור לתחום הזנחת הטיפול בשיניים: קל יותר למנוע ולהגן, מאשר לטפל בנזקים שכבר קרו.

אישה עם תינוק מחייך על הידיים. ShutterStock
איך ממשיכים בטיפול גם אחרי הלידה?/ShutterStock

האם מותר להשתמש בזמן ההיריון בפילינג לעור הגוף?

כן. הפילינג מחליק את העור, מחדש אותו ומסייע לספיגה טובה יותר של לחות ואינו גורם נזק. הוא בהחלט מומלץ לשימוש בכל מקום בעור הגוף, בזמן ההיריון וכמובן גם לאחר הלידה. בזמן המקלחת קרצפי את עור גופך בעזרת מוצר דוגמת Sparkle skin body exfoliator להשבת רכות וחלקות העור. באזור הבטן העור דק יותר בגלל ההתרחבות. לכן, מומלץ למרוח יותר קרם לחות, כדי לוודא שהעור נשאר רך וגמיש יותר. לאחר מכן השלימי את הטיפול בעזרת קרם גוף.

האם מותר להשתמש בזמן ההיריון בקרם לעור הגוף, ובמיוחד באזור הבטן?

כן. הקרם מזין את העור היבש, מרכך אותו ומונע סימני מתיחה ויובש. הוא בהחלט מומלץ לשימוש לכל מקום בעור הגוף, בזמן ההיריון וכמובן גם לאחר הלידה. כדי להחזיר לעור גמישות ולחות שאבדה הספיגי על כל עור הגוף את קרם הלחות העשיר: Deep comfort body butter והתרכזי במקומות היבשים במיוחד כמו קרסוליים, ברכיים ומרפקים.

איך ניתן למנוע סימני מתיחה בעור הגוף?

לא ניתן למנוע את סימני המתיחה אך בהחלט ניתן לצמצם אותם ולעדן אותם. סימני המתיחה מופיעים באופן טבעי כתוצאה מגדילת העובר והתרחבות אזור הבטן והחזה. לא ניתן למנוע אותם באופן מוחלט, אך טיפוח יומי הכולל פילינג וקרם לחות מזין יעדנו את מרקם העור, יסייעו לו להתחדש וימנעו אבדן לחות ואלסטיות מהעור. חשוב להמשיך את הטיפול גם לאחר הלידה.

איך ממשיכים בשגרת הטיפוח כשיש תינוק קטן בבית?

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

1. את מוצרי הניקוי כגון סבון, גרגרים ומי הסרה החזיקי תמיד באמבטיה, כך לא תשכחי להשתמש בהם, ותהליך זה לא יגזול ממך עודף זמן.

2. את מוצרי הלחות כמו קרם פנים, קרם עיניים ומסכת לחות החזיקי קרוב אלייך, בשידה הקטנה שליד המיטה. גם כשאת מאוד עייפה לפני המנוחה או השינה תוכלי להזין ולהרוות את עורך בלחות ללא מאמץ מיותר נוסף.

3. את יכולה לעשות "חגיגת טיפוח" ביחד עם התינוק שנולד. באותה ההזדמנות בה את מטפלת בעורו העדין, את בהחלט יכולה לקבוע גם את שגרת הטיפוח בעורך שלך ולדאוג שהמוצרים שלכם יהיו מסודרים באותו המקום.

אם יש חשש או לבטים, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל

בשיתוף קליניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully