וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שיקרה לעור שלך בזמן ההיריון (והדרך לטפל בזה)

בשיתוף קליניק

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 10:25

בזמן ההיריון ולאחר הלידה את חווה שינויים רבים, העשויים להשפיע גם על עור פנייך וגופך. דפנה קינקס, מנהלת הדרכה של קליניק בישראל, מסייעת לאבחן איזה סוג עור יש לך, ומעניקה טיפים לטיפוח

אישה בהיריון מורחת קרם פנים. ShutterStock
תקופה מורכבת ומלאה בשינויים, גם בעור/ShutterStock

היריון הוא תקופה מורכבת, בה הגוף עובר שינויים רבים. לכן, עלייך לדאוג לו יותר מתמיד, גם אחרי הלידה. אבל איך עושים זאת? דפנה קינקס, מנהלת הדרכה של חברת קליניק בישראל, עם הטיפים.

הכירי את עור פנייך

כדי להתאים את שגרת הטיפוח, תמיד וגם בהיריון, כל אישה צריכה לדעת מה סוג העור שלה. לעיתים סוג העור שלנו משתנה, ויכולות להיות לכך סיבות רבות כגון שינויים הורמונאליים, לחץ ומתח נפשיים, אקלים ועוד. הרבה פעמים אנחנו חיות "באמונה" שהעור שלנו, שהיה שמן בעבר, עדיין כזה גם אם עברה תקופה ארוכה. אבל המציאות עלולה להיות שונה ולכן בבחינת סוג העור יש להתייחס תמיד למצב הקיים.

תוך כדי התבוננות במראה ונגיעה (עם ידיים נקיות) במקומות שונים בעורך, עני על השאלות הבאות:

• היכן את חשה שומניות?

• היכן את חשה יובש?

• האם את יכולה גם לחוש אזורים מחוספסים (יובש)?

• האם את סובלת מפצעים או קומודונים (שחורים)?

סוג עור 1 - יבש

אם כל העור שלך מרגיש יבש, יש גם אזורים מחוספסים, את מרגישה את העור מתוח ולא נוח, הנקבוביות אינן נראות והעור דק - סביר להניח שעורך יבש. בקליניק סוג עור זה נקרא "סוג עור 1".

סוג עור 2 - רגיל

אם את חשה שומניות קלה, בעיקר באזור האף והמצח, רואה מעט ברק באזורים אלה והנקבוביות חסומות או יש קומדונים, אך הלחיים מתוחות ויבשות ואולי אף מופיע עליהן חספוס - העור שלך רגיל/מעורב. בקליניק עור זה נקרא "סוג עור 2".

סוג עור 3 - מעורב שמן

אם את חשה שומניות בעיקר במצח, באף, בלחיים הפנימיות (קרוב לאף) ובסנטר, הלחיים החיצוניות חשות בנוח, לא יבשות או מתוחות וללא חספוס, ותיתכן תחושה של נקבוביות חסומות/קומדונים הנראות פתוחות יותר בשל עודף שומן - העור שלך מעורב-שמן. בקליניק עור זה נקרא "סוג עור 3".

סוג עור 4 - שמן

אם את חשה שומניות בכל אזורי הפנים, הנקבוביות מורחבות, את חשה שומן ורואה ברק רב בכל אזורי הפנים, הנקבוביות חסומות, יש תופעה של קומדונים, עלולים להופיע פצעונים (למרות שלא מחייב אם קיימת שגרת טיפוח נכונה), האיפור לא נשאר עמיד לאורך כל היום ולעיתים אף הופך כהה מעט - את בעלת סוג עור שמן מאוד. בקליניק סוג עור זה נקרא "סוג עור 4".

כעת, כשאת יכולה להעריך מה סוג עורך, עלייך לשים לב אם קיימות תופעות נוספות, כגון כתמים, גוון עור לא אחיד, קמטוטי יובש דקים, קמטים עמוקים, פצעים, מרקם לא חלק, אדמומיות, חספוס או גירוי ועוד. ברגע שמיפינו את סוג העור יחד עם התופעה/דאגה הנוספת בעור, הדרך למציאת פתרונות מתאימים קלה ואפקטיבית הרבה יותר. כמובן שתמיד מומלץ לגשת לאבחון עור מקצועי יותר על ידי יועצת מומחית.

אישה בהריון. ShutterStock
איזה סוג עור יש לך?/ShutterStock

מה קורה לעור הפנים שלנו בזמן היריון?

במהלך תקופת ההיריון גופנו חווה שינויים רבים, המשפיעים גם על העור. ההורמונים שמופרשים בתקופה זו גורמים לעיתים לשינויים במראה ובמרקם העור. אפשר ורצוי לטפח את העור בתקופה זו, לא רק על מנת להראות טוב, אלא גם כדי להרגיש טוב, אם כי יש לעשות זאת בעדינות ולהימנע מטיפולים מאסיביים.

אחת התופעות הנפוצות הינה שינויי גוון בעור וכתמים או בשפה המקצועית - היפר-פיגמנטציה -עלייה בפיגמנטציה הרגילה של העור באזור מסוים. יש צבעי עור רבים ושונים, אך הכוונה אינה לצבע ספציפי כלשהו. היפר-פיגמנטציה היא פשוט יותר צבע משיש בדרך כלל באזור מסוים.

בין כתמי הפיגמנטציה השכיחים יותר ובין הגורמים המעוררים אותם, ניתן למנות:

1. היפר פיגמנטציה הנובעת מחשיפה לקרני UV (הידועה גם ככתמי גיל או כתמים כהים) - כשהם מגורים על ידי קרני UV, פעילותם הרגילה של התאים הפנימיים בעור (מלנוציטים) נעשית היפראקטיבית. הדבר בא לידי ביטוי בפעילות יתר של אנזים טירוזינז וייצור יתר של פיגמנטצית מלנין. כתוצאה מכך, במשך הזמן יוצר העור כתמים כהים.

2. היפר פיגמנטציה כתוצאה מצלקות, זיהומים או גירוי אחר - צורות שונות של גירוי עלולות להוביל לכתמים כהים, בין השאר תגובה כתוצאה מניקוי יתר של העור, חתכים, שריטות ופצעים, תגובות אלרגיות, זיהומי עור ובייחוד פגמים. גם לטיפולים רפואיים מסוימים, כמו למשל טיפולי לייזר, יש פוטנציאל לגרום להיפר פיגמנטציה.

3. מלסמה או כלואסמה - מופיעה בצורה סימטרית על השפה העליונה, וגם על עצמות הלחיים והסנטר התחתון אצל נשים מעל גיל 20. ההבנה הכללית היא כי היא נגרמת על ידי שינויים הורמונליים, אבל חשיפה ל-UV עוד מחריפה אותה. יש גם סוג המופיע רק במהלך היריון, או בעת נטילת גלולות למניעת הריון ותרופות אחרות המשפיעות על ההורמונים. במקרה אחרון זה, שינויי הצבע ייעלמו בדרך כלל לאחר סיום ההיריון, או לאחר שהאישה מפסיקה ליטול את התרופה.

4. נמשים תורשתיים - כתמים קטנים אלו מולדים ומתחילים להופיע בסביבות גיל 3, ובאופן בולט יותר בגיל ההתבגרות. לאחר גיל 30. הכתמים נותרים ללא שינוי, פחות או יותר, או נעשים בהירים מעט יותר. הקשר שלהם לקרני UV עדיין אינו ברור. נמשים תורשתיים הינם היחידים אשר אינם ניתנים לטיפול אלה רק להסתרה.

אך לא רק שינויי גוון חווה העור. ניתן לראות גם עור עמום, מרקם מחוספס ועוד. על מנת לטפל בכל אלו, השיקה Clinique לאחר חמש שנות מחקר ופיתוח פריצת דרך בתחום טיפוח העור: Smart Custom-Repair Serum - סרום חכם המכיל שילוב הרמוני של 37 פטנטים, המשתלבים לכדי תכשיר עוצמתי ביותר, המתקן נזק גלוי לעין ונזק שלא ניתן עדיין לראותו. הוא מטפל בגוון עור לא אחיד, בכתמים כהים, במראה עור עמום, בקמטים וקמטוטים ובמיצוק העור.

אם יש חשש או לבטים, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל

בשיתוף קליניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully