וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לשבת בכיתה: הדרך המהנה ללמוד והדרך הנכונה לחנך

1.6.2017 / 12:37

חינוך הוא הרבה יותר גדול מהוראה והעברת ידע בבית הספר, ובמכללה האקדמית בית ברל מכשירים מורים במסלול לימודי תעודה בחינוך בלתי פורמלי על ידי שילוב של תפישות עולם וערכים

צילום מסך

המילה חינוך היא גדולה ומורכבת. חינוך אינו מתמצה בלמידה פורמלית בתוך כתלי בית הספר, אלא כולל תהליכים חברתיים וקהילתיים שבסופו של דבר יוצרים שינוי בעולם. "חינוך בלתי פורמלי זה בעצם גם תפישה וגם שיטת עבודה שמתייחסת לחינוך כמשהו הרבה יותר גדול מהוראה והעברת ידע", אומרת ד"ר מירב נקר-סדי, ראש המסלול לחינוך בלתי פורמלי במכללה האקמית בית ברל, "אנחנו מתייחסים לערכים, תפישות עולם וערכים בחברה הישראלית כחלק אינטגרלי מהלימודים. יש אצלנו התנסות וצריך לדעת לעבוד עם קבוצות - מנערים ועד קשישים".

מתעניין/נת בלימודי חינוך והוראה? לחץ/י כאן

לימודי תעודה בחינוך בלתי פורמלי במכללה האקדמית בית ברל נמשכים ארבע שנים ומקנים תואר "בוגר בהוראה" (B.Ed.) ותעודת "עובד חינוך" מטעם משרד החינוך. בנוסף, בתום שנה ג' זכאי הסטודנט לקבל אישור המזכה אותו בדרגת שכר של מדריך מוסמך בכיר במשרד החינוך. "האוכלוסייה שאנחנו עובדים איתה צריכה את זה, היא לא מקבלת את זה בצורה מלאה מההורים ובטח שלא מקבלת את זה מהחברים", אומר גיא שוקרון, סטודנט במסלול לימודי תעודה בחינוך בלתי פורמלי והיסטוריה, "אותם ילדים צריכים מישהו שיעזור להם לקבל החלטה נכונה או שתיים בחיים ולשנות את הכיוון".

באיזה מקומות בא לידי ביטוי החינוך הבלתי פורמלי? "מדובר במועדוני הנוער, תנועות הנוער, גם מרכזים לקשישים", אומרת לי הראל, סטודנטית לחינוך בלתי פורמלי ולימודי ארץ ישראל במכללה האקדמית בית ברל.

רוצים לדעת עוד על לימודי חינוך והוראה במכללה האקדמית בית ברל? לפרטים נוספים על המסלול לחינוך בלתי פורמלי לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף המכללה האקמית בית ברל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully